zaterdag 14 september 2013

Stilte

"Happiness is not the absence of problems, 
but the ability to deal with them" 

Inmiddels zit ik weer in de film; moe en uitgeteld na 2 fantastische dagen. De laatste module van de opleiding Coachen vanuit de essentie waar ik in maart aan begonnen was. 

 Naast me hoor ik het bekende en haast vertrouwde ratelen en pompende geluid van de dialysemachine. Ik raak er haast een beetje rozig van en het kost me moeite om mijn ogen open te houden. 

Het is goed zo..... 

 Met een glimlach op mijn gezicht denk ik terug aan 9 prachtige dagen waarin ik met en van een select groepje fantastisch mooie mensen zo ontzettend veel geleerd heb en tot inzichten ben gekomen over wie ik ben, wat ik wil en wat ik nodig heb om te kunnen zijn. 

Het is alsof er een nieuwe fundering is gelegd om door te kunnen groeien. Ik zie mijzelf met een knapzak aan het begin van een lang, uitgestrekt zandpad. Het begin een nieuwe reis. Een nieuw avontuur waar ik vol vertrouwen naar uit zie. Waarvan ik weet dat ik over de middelen beschik om ook de zwaarste storm te kunnen trotseren. 

 Langzaam verstompt het geluid van de dialysemachine, het licht wordt gedimd en de verpleegster verlaat de zaal. Het is stil, heel stil....

 Ik denk aan de koeien, het gras, de bomen en aan 11 fantastische mensen die ik de afgelopen maanden tijdens de opleiding beter heb mogen leren kennen. tegelijkertijd word ik mij bewust van de enorme stroom aan energie die zich als een warme deken om mij heen slaat.

 Het wordt tijd om mijn ogen te sluiten en even in alle stilte en ruimte de tijd voor mezelf te nemen, even terug naar de essentie....

Jan Smit - Stilte in de Storm

Geen opmerkingen: