dinsdag 14 januari 2014

Hondenleven

De afgelopen 2 maanden was het behoorlijk stil en rustig op de hondenschool.

Geen nieuwe aanmeldingen, geen nieuwe klanten. Ik vond het eigenlijk wel best. Mijn prioriteiten lagen toch ergens anders. De dialysekatheter die niet wilde werken, maakte dat ik mijn aandacht toch niet bij mijn werk kon houden en de feestdagen hebben zo'n aanslag op mijn lichaam geleverd dat ik daar ook tijd en rust voor nodig had om van bij te komen.

Afgelopen week is er voor de derde keer een nieuwe dialysekatheter geplaatst nadat de vorige van pure ellende na 2 maanden zelfstandig mijn lichaam verliet. Ik kan 'm geen ongelijk geven....

 "Je krijgt wat je nodig hebt en wat je aan kan" werd mij ooit eens door iemand verteld op een moment dat ik nog veel te veel bezig was om de controle en touwtjes in handen te houden.

 Na een week herstel en rustige dialyses, zonder alarmen, stroomt langzaam mijn agenda met hondenbegeleidingstrajecten weer vol. Het ontroert me. Ik vind het bijzonder hoe alles op zo'n natuurlijke manier verloopt zonder dat ik me daar druk om heb hoeven maken. Klanten weten me weer te vinden en willen graag met mij aan de slag. Het geeft op de een of andere manier een hoop rust en een heleboel vertrouwen.

Op zulke momenten word ik weer even bevestigd in mijn overtuiging dat we ons met zijn allen in een groot energieveld bevinden en daar vaak onbewust op reageren. Zelf ben ik mij door de opleiding Coachen vanuit de essentie steeds meer bewust geworden van die natuurlijke stroom des levens. Ik heb op signalen leren vertrouwen waardoor ik mij er beter op kan afstemmen en dingen op zijn beloop kan laten.

Het aantal klanten heb ik nooit zo belangrijk gevonden. Voor mij geen massa puppyschool om maar zoveel mogelijks pups van basis gehoorzaamheid te voorzien. Ik vind het heerlijk om mensen persoonlijk en vanuit de thuissituatie op weg te helpen. Geen puppycursus is hetzelfde. Ik kijk naar wat de mensen en honden nodig hebben en ga daar doelgericht mee aan de slag. Maatwerk dus.

Iedereen is welkom en zal hartelijk worden ontvangen. Komt er tijdelijk even niemand, dan is het ook goed. Kwantiteit vind ik niet belangrijk, kwaliteit is waar ik voor ga.

Dat betekent ook dat ik soms lessen af zeg als ik niet lekker in mijn vel zit. Ik heb inmiddels geleerd dat ik mensen tekort doe als ik een les kom geven, terwijl ik mijn aandacht er niet bij kan houden. Professionaliteit is mijns inziens ook jezelf terug roepen en afspraken verzetten als dat ten koste gaat van de kwaliteit van de lessen.

Ik heb de luxe dat ik mij dit kan veroorloven omdat ik niet afhankelijk ben van de opbrengst van de hondenschool. Dit werk is mijn passie en geniet ik enorm van de momenten waarin ik mens en hond dichter bij elkaar kan brengen.

Het werken met honden houdt me sterk, levenslustig en maakt dat ik voor even mijn gezondheid kan vergeten......

Een hondenleven?  Tsja, wat zal ik er van zeggen. 't is maar hoe je 't bekijkt.

Geen opmerkingen: